Pasta de dinti naturala

Din pacate nu o sa fie un articol cu recomandari, mai degraba va cer ajutorul. Dintre toate produsele clasice pe care le-am inlocuit cel mai mult am de furca cu pasta de dinti. Am incercat 4 marci naturale sau organice si aproape toate mi s-au parut abrazive si de fiecare data revin tot la Sensodyne. Nu am o problema cu gustul lor, chiar daca majoritatea sunt un pic ciudate si difera foarte mult de cele clasice.

Am inceput cu aceasta pasta de dinti Lavera. Seamana destul de mult cu o pasta de dinti clasica, este mentolata dar nu la fel de puternic ca si Colgate de exemplu si contine fluor. Nu pot sa zic ca nu mi-a placut dar nici nu m-a impresionat in mod deosebit.

Apoi am cumparat pasta de dinti cu sare de la Weleda. Gustul ei este destul de ciudat, seamana un pic cu cel al Paradontaxului. Daca nu ati mai folosit o pasta de dinti naturala necesita o perioada de adaptare, dupa o sapatmana o sa vi se para ca orice alta pasta de dinti. Dupa primul tub de Weleda am folosit un tub de Paradontax pe care il incepusem de ceva timp dar nu ii suportam gustul. De data asta nu am avut nici o problema, chiar mi s-a parut foarte fresh.  Revenind la Weleda, mi se pare o pasta de dinti foarte buna dar si foarte abraziva. Curata mai bine decat orice alta pasta de dinti dar dupa o anumita perioada au inceput sa imi sangereze gingiile de la periaj asa ca nu am mai folosit-o. Mi se pare foarte buna dar nu pentru persoanele cu gingii sensibile, ca ale mele. Am cumparat-o de la o farmacie Remedio la pretul de 25 RON, 75 de ml.

Dupa Weleda am cumparat o pasta de dinti de la Green People cu fenicul organic si propolis. Miroase destul de ciudat, probabil din cauza feniculului. Imi aduce aminte de niste pastile pe care le luam in copilarie. Din fericire mirosul nu este asa puternic si e usor de suportat. Curata bine dar tot abraziva mi se pare. Am cumparat-o de la Naturalia la pretul de 20 RON, 50 ml.

Ultima incercare a fost cu o pasta de dinti de la Genna Dent, pe baza de argila si menta. Clar este cea mai ciudata dintre toate, dar curata bine si mi se pare mai putin abraziva decat celelalte. Mirosul de menta este destul de slab si nu se simte deloc la folosire. Gustul predominant este cel de argila si obligatoriu folosesc apa de gura dupa spalare, altfel oricat m-as clati ma simt de parca as fi mancat pamant. Am cumparat-o de la un magazin naturist si a costat foarte putin, 6 lei pentru 50 ml.

Momentan folosesc Sensodyne si nu stiu ce sa mai incerc dupa ce se termina.  Dintre pastele de dinti din comert ma impac doar cu Sensodyne si Paradontax, restul mi se par mult prea mentolate. Daca ati folosit vreo pasta de dinti naturala si organica care sa nu fie abraziva recomandati-mi-o si mie.

Tot cautand pe net am gasit informatii despre sapun pentru dinti. Mi s-a parut o idee destul de ciudata, mai ales ca dupa ingrediente este un sapun normal, nu are nimic diferit. O fi eficient dar gustul cred ca este groaznic. Poate as incerca si asta dar costul este destul de ridicat asa ca mai caut si alte variante.  Voua cum vi se pare ideea asta de a va spala pe dinti cu sapun ?  

Acest articol a fost publicat în Cosmetice naturale, Cosmetice organice și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

17 răspunsuri la Pasta de dinti naturala

  1. Moraru Raluca zice:

    Prima mea pasta de dinti bio a fost de la Cattier, de pe situl asta am comandat-o: http://www.biobeauty.ro/products/457-igiena_dentara/2751-eridene_respiratie_proaspata_cattier.mbs Solutui meu nu i-a placut deloc, a zis ca are gust a „iarba” dar in afara de gustul ciudat mi s-a parut o pasta normala, nu am simtit-o abraziva si nici nu mi-a sangerat gingiile. Si nici vreo imbunatatire sau vreo minune nu am vazut sa se fi intamplat. Avand in vedere ca sotul nu se spala cu ea, a trebuit sa o consum singura, si a durat ceva, incat ma plictisisem de ea…mie un dentist mi-a spus, ca nu conteaza ce pasta de dinti folosesti, conteaza mai mult periuta si modul in care te speli.

    • Pare interesanta pasta de dinti, chiar ieri m-am uitat intr-un Plafar la o pasta de dinti de la Cattier dar erau cu sare asa ca am zis pas. Am luat in schimb una de la Alverde, nu sunt chiar ok ingredientele dar oricum mai bune decat cele din produsele clasice. Si eu tot singura le folosesc, prietenul meu testeaza si declara de fiecare data ca e cea mai oribila pasta de dinti pe care a folosit-o 🙂

    • Roxana zice:

      @Raluca, eu sunt Roxana-importatorul Cattier in Romania si tu ti-ai luat una dintre pastele de dinti care nu are nicio alta recomandare in afara de respiratia proaspata. Pastele de dinti terapeutice sunt cele cu argila si sare de mare, sarea nu trebuie evitata ca ingredient deorece nu se simte ca si cum te-ai spala cu sare in stare pura pe dinti. Acum vreo 6 ani inainte de curentul bio medicul stomatolog mi-a recomandat o pasta de dinti pe baza de argila, propolis si sare al carei gust pamantos il mai simt si acum. Era o pasta de dinti romaneasca si costa cam 12 lei atunci ceea ce insemana foarte mult comparativ cu blend a med de exemplu, dar a fost singura pasta de dinti cu care am reusit sa imi tin sub control gingiile sangerande si sensibile. Cam asta fac si pastele cu argila de la Cattier. Sper sa deranjez cu aceste informatii.

  2. joviska zice:

    Auzisem si si eu de sapun pentru dinti si nu m-am lasat pana nu am incercat, mai ales ca avea aceleasi ingrediente ca un sapun obisnuit…gustul e grrroaaaznic! :)) Nu iti recomand sa incerci:D

    • Nu ma surprinde ca spui asta, ma asteptam sa fie groaznic gustul 😀 Insa nu imi vine sa cred ca sunt atatea persoane care folosesc aceasta metoda si se declara multumite. Cred ca pentru spalatul pe dinti cu sapun e nevoie de mai mult de o saptamana pentru acomodare 🙂

  3. Roxana zice:

    Am un giveaway cu tot felul de produse bio si homemade la mine pe blog.

  4. Maria zice:

    Daca pasta de dinti e naturala e un lucru f bun,numai cei ce o comercializeaza sa fie seriosi. Sa se gandeasca si la semenii lor cand o produc cu frica de D-zeu.Si eu sunt in cautarea unei paste de dinti naturala si nu stiu care e mai buna. Dar sper sa o gaseac

  5. Dinu zice:

    In aceasi dilema ma aflu de ceva timp incercand sa gasesc o alternativa la sensodyne, pe care o folosesc de aproape 4 ani.
    Maine voi incerca sa cumpar o pasta cu argila de la cattier ca ultima solutie, tubul cu pasta sensodyne mi se termina iar pe urmatorul nu vreau sa-l deschid 🙂

  6. Cristina zice:

    Buna fetelor. Eu folosesc de ceva timp un praf de curatat dintii pe care l-am cumparat de la un targ handmade. Are in compozitie argila alba (care nu are gust de pamant, cum zicea cineva mai sus), pudra de lemn dulce, care da gust placut amestecului, bicarbonat si sare de mare, dar in cantitate mica. Are gust placut si proaspat de la uleiul esential de menta, curata dintii foarte bine si nu irita gingiile. Si eu am probleme cu gingile sensibile si nu mai stiam ce sa incerc. Sunt f multumita de acest praf si vazand ca pe aici unele dintre voi s-au chinuit inclusiv cu sapun, m-am gandit sa va zic de descoperirea mea.
    Daca e ok pot sa dau si un link catre produsul cu pricina, daca nu banuiesc ca o sa scoata cine linkul din post:
    http://www.breslo.ro/Product/Praf-de-curatat-dintii-Lemn-dulce-si-Menta_481854

  7. Adina zice:

    Eu acum am gasit articolul tau pe net. Eu folosesc pasta de dinti VivaNatura de aproximativ 1 an jumate si am uitat cum e sa iti sangereze gingiile. Nu mai stiu cand am scuipat ultima oara sange la un periaj, dar ca orice tratament naturist e de durata. Nu o sa vezi efectele de la primul tub.

  8. Mirela Hurjui zice:

    Eu nu mai folosesc pasta de dinti chimica cu flour de un an de zile, dupa ce doctorul mi-a zis ca nu imi face bine la gingie si in general la corp. Medicul mi-a recomandat sa folosesc o pasta de dinti naturala cu ulei 100% pur din arbore de ceai(tea tree oil) de la Thursday Plantation. Intr-adevar, efectele se vad vizibil, pasta de dinti naturala nu face spuma cum fac pastele de dinti chimice cu flour. Eu sunt multumita si recomand pasta de dinti naturala.

  9. Roxie zice:

    Cele mai bune paste de dinti sunt cele cu HIDROXIAPATITA. E o substanta fte asemanatoare cu smaltul dintilor. De exemplu Biorepair e destul de ok, fara fluoar fara SLS(Sodium Lauryl Sulfate) fara parabeni. Insa contine totuis glicerina care nu e buna pt smaltul dintilor pt ca se lipeste si impiedica remineralizarea. Sau o idee ar fi pasta de dinti home-made: http://everydaypaleo.com/easy-remineralizing-toothpaste-recipe/

    5 Tablespoons of Calcium Powder (adica Carbonat de Calciu)
    2 Tablespoons of Baking Soda
    3 Tablespoons of Xylitol (se gaseste la magazinele naturiste)
    1 Tablespoon Liquid Castille Soap (de-asta n-am gasit..doar on-line se poate comanda)
    3-5 Tablespoons of Coconut Oil (to get desired texture)
    10+ drops of Essential Oils of choice (optional) I use Peppermint
    10 drops of Grapefruit Seed Extract (optional-to preserve longer)

  10. Mirela zice:

    Pasta de dinti facuta in casa, pentru albirea dintilor,
    – 2 linguri apa oxigenata
    – 2 linguri bicarbonat de sodiu
    – 1 – 2 linguri glicerina vegetala /praf de xilitol / praf de stevie (una din acestea)
    – 10 picaturi ulei de menta/ portocale

    Se amesteca si gata. Spalati-va pe dinti cu o periuta de dinti cu dinti de nylon moi (pentru copii mici), daca aveti gingivita

  11. ionelah zice:

    In lipsa de pasta de dinti naturala, sutn bune uleiurile esentiale de arbire de ceai sau de lamaie. Se pun 1-2 picaturi pe periuta si se periaza dintii dupa ce in prealabil au fost curatati de resturi alimentare. Atentie uleiurile trebuie sa fie pentru uz intern!

Lasă un comentariu