Despre sapunul pentru dinti

Dupa ce am incercat mai multe paste de dinti naturale si bio  si nici una nu m-a multumit  am decis sa imi cumpar un sapun pentru dinti.  Stiu ca suna ciudat sa te speli pe dinti cu sapun, dar am citit atat de multe  review-uri pozitive incat am zis ca merita incercat. Am si incercat inainte de  a comanda cu un sapun solid de la Soap Mill si nu mi s-a parut asa rau gustul,  e drept ca e destul de aparte dar dupa tot felul de paste de dinti naturale  care de care mai ciudate la gust mi s-a parut suportabil. Ingredientele unui  sapun natural de dinti sunt cele ale unui sapun natural normal, nimic mai mult  sau mai putin. Singura diferenta pe care am vazut-o la ingrediente este  folosirea uleiului de masline extravirgin si nu a unui ulei de masline mai slab  calitativ. Din ce am mai citit la fabricarea sapunului prin metoda la rece nu  se recomanda folosirea uleiului de masline extravirgin pentru ca acesta are un  timp mai mare de saponificare. Daca vorbesc prostii, va rog corectati-ma.

Sapunul de dinti exista in doua variante: sub forma de fasii  (shreds) sau sub forma lichida. Eu mi-am cumparat varianta lichida pentru ca am  citit ca are un gust mai putin neplacut decat cel solid. Se gaseste destul de  greu in Europa, dupa multe cautari am comandat de aici.  Cu tot cu  transport a fost aproape 18 lire. Desi nu are ingrediente diferite de cele ale  unui sapun nomal are un pret foarte mare. Sapunul este intr-un recipient de  sticla inchis la culoare si are picurator. Exista mai multe variante in functie  de aroma, eu l-am ales pe cel cu ulei esential de menta. Exista si o varianta  fara uleiuri esentiale.

Si acum impresiile dupa folosire: nu are un gust foarte  puternic si nici ciudat, mi s-a parut chiar ok, mult mai ok decat sapunul solid  de la Soap Mill. In schimb prietenului meu i s-a parut oribil, asa cum i s-au  parut toate pastele de dinti naturale pe care le-am cumparat pana acum. Torn  cateva picaturi pe periuta de dinti uda inainte de periaj si in timpul  periajului, daca simt ca nu prea mai e spuma, mai torn cateva picaturi. Imi inchipuiam  ca o sa am gura plina de spuma dar nu e asa, face destul de putina spuma. Practic  in loc de pasta de dinti este doar o spumita care se clateste si foarte usor. Nu  am nici o problema cu gustul, in schimb daca ma spal pe dinti mai mult ma irit  un pic pe partea interioara a buzei si pe partea interioara a obrajilor. Cred  ca de vina este uleiul esential de menta pentru ca patesc acelasi lucru si de  la pasta de dinti Alverde. La mine un periaj cu o periuta de dinti normala  dureaza intre 5 si 10 minute iar cu periuta electrica undeva la 3-4 minute. Nu  cred ca ma spal exagerat, doar mai incet si atenta sa fac miscarile corecte. Folosesc  sapunul de o luna si un pic si m-am obisnuit foarte repede cu el.  S-a intamplat sa fiu plecata cateva zile si,  din economie de spatiu nu am mai luat si sapunelul ci doar o pasta de dinti  normala. Mi s-a parut foarte ciudat sa ma spal din nou cu pasta de dinti, chiar  fiind naturala.

Recunosc ca motivul  principal pentru care am vrut sa incerc sapunul de dinti il reprezinta efectul  “miraculos” pe care s-ar parea ca il are. Teoretic daca folosim sapunul de  dinti nu o sa mai trecem pe la stomatolog si nu o sa mai avem probleme dentare.  Motivul ar fi ca acest sapun curata foarte bine dintii si le permite acestora  sa se remineralizeze.  Spre deosebire de  sapun, pastele de dinti clasice acopera dintii cu un strat protector care ar  trebui sa ii protejeze. Am citit zeci de review-uri despre efectele sapunului
de dinti si trebuie sa spun ca procentul celor pozitive este foarte mare.  Aproapte toti cei care au folosit sapunul s-au declarat incantati si vorbesc  despre rezolvarea problemelor legate de retragerea gingiilor, aparitia  cariilor, depunerea tartrului. Mai mult, putinele review-uri negative pe care  le-am citit se refereau la gustul neplacut sau iritatii care au disparut dupa  utilizarea unui sapun cu alta aroma si  implicit alte uleiuri esentiale. Sunt persoane la fel de multumite de efectele  sapunului care nici macar nu folosesc aceasta marca de sapun, ci unul solid natural  normal.  Eu personal nu am remarcat
schimbari semnificative ale danturii, dar nici perioada de folosire nu a fost  foarte indelungata. Ce-i drept efectele sapunului sunt corelate si cu o  alimentatie sanatoasa si organica. Incerc sa mananc cat mai sanatos dar sa  mananci organic la un pret decent in Romania mi se pare imposibil.

In concluzie mi se pare o alternativa foarte buna la pastele  de dinti naturale sau bio. Este scump dar dureaza destul de mult, estimez ca  cel pe care il am acum o sa tina in jur de 3 luni. In mod sigur il voi  recumpara si probabil o sa incerc si varianta solida, ce are acelasi pret si ar  trebui sa tina mai mult decat cea lichida.

Acest articol a fost publicat în Cosmetice naturale și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Despre sapunul pentru dinti

  1. lucia spune:

    Sunt complet perplexa in mod pozitiv sa zicem, sa aflu ca ne putem spala si cu altceva pe dinti decat cu ceea ce ne-am obisnuit, dar sa fie adevarat, compozitia unui sapun natural pentru dinti este aceeasi cu cea din sapunul natural?? Va rog niste explicatii, nu inteleg!

  2. Pingback: Brocoli si Ciocolata | Madalina Ciucu

  3. Gaby spune:

    N-am mai auzit de asa ceva, dar sunt curioasa sa vad rezultatele

  4. Roxie spune:

    E recomandata sapunul pt dinti insa sa fie FARA glicerina … pt ca aceasta se lipeste de smaltul dintilor si nu permite remineralizarea lor.
    Aici e un articol care recomanda sapunul din ulei de masline extravirgin fara glicerina: http://www.mintandchili.com/why-i-dont-use-toothpaste

  5. Dana spune:

    Este prima data cand aud despre asa ceva. Foarte interesant.

Lasă un răspuns

