The Story of Stuff

Am descoperit de curand filmuletele cu Annie Leonard si proiectul The Story of Stuff. Proiectul contine mai multe filmulete despre ciclul de viata al produselor, de la extractie la distrugerea lor, despre apa imbuteliata, despre produsele electronice, despre ingredientele nocive din cosmetice, despre consumul exagerat si necontrolat. Filmuletele sunt realizate sub forma de animatie, exprima idei foarte simple si usor de inteles. Datele si cifrele se refera la economia americana dar si in cea europeana se intampla aceleasi lucruri.

Dintre toate cel mai mult mi-a atras atentia The Story of Stuff, in care ni se prezinta etapele existentei unui produs: extractia resurselor necesare, fabricarea, vanzarea, utilizarea produsului si ce se intampla dupa ce il aruncam. Bineinteles ca fiecare etapa are efectele ei negative: distrugerea resurselor naturale, fabricarea produselor folosind substante toxice, afectarea sanatatii persoanelor ce lucreaza cu aceste substante si apoi a noastra cand folosim produsele, poluarea rezultata in urma arderii gunoiului. Se mai vorbeste despre consumul exagerat, ceea ce cred ca facem fiecare dintre noi fara sa ne dam seama. Cumparam lucruri de care nu avem nevoie, haine pe care nu le purtam niciodata sau le purtam o singura data, lucruri pe care deja le avem si functioneaza dar vrem sa le inlocuim doar pentru ca a aparut ceva mai nou, produse aflate la oferta. Mi se pare si greu sa nu facem asta in conditiile in care peste tot vedem numai reclame, moda se schimba de la un an la altul, tehnologia se schimba la cateva luni. Peste tot suntem indemnati sa consumam, consumam, consumam. La americani sunt faimoase vanzarile la reduceri in care se ingramadesc sute de femei in magazine si se calca in picioare pentru cateva haine, s-a intamplat si sa fie ucisa o persoana in felul acesta. Sper din tot sufletul sa nu ajunga si la noi asemenea evenimente.

Sigur ca e greu sa nu consumam si de multe lucuri chiar avem nevoie. Putem insa sa ne intrebam inainte de a cumpara un produs daca avem nevoie cu adevarat de el, sa ne gandim daca nu cumva mai avem acasa unul functional care face acelasi lucru. In spiritul acesta eu folosesc acelasi epilator de vreo 8-9 ani de zile, desi au aparut intre timp multe alte modele. Nu imi cumpar produse cosmetice noi atata timp cat mai am altele pe care le folosesc si imi priesc. Incerc sa cumpar cadouri utile si practice. Ma documentez bine inainte de a cumpara un produs pentru a face o alegere buna. Incerc sa nu cumpar in prezent lucruri de care o sa am nevoie in viitor.

Pun mai jos si filmuletul, nu este chiar scurt, are 21 de minute dar eu zic ca merita sa il vedeti.

 

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la The Story of Stuff

  1. jurnalbio spune:

    Am vazut filmul, dar este destul de controversata aceasta Annie Leonard, este acuzata ca simplifica lucrurile dupa cum ii convine si nu ia in vedere si perspectiva opusa. Oricum, filmul e chiar interesant.

  2. Americanca spune:

    Ma bucur enorm sa intalnesc si pe blogurile romanesti astfel de lucruri si persoane interesate de asa ceva. Felicitari! Esti de admirat ca reusesti.

    Mereu spun ca America e o tara a extremelor. Intalnesti aici si din cei de care ai pomenit mai sus, care se calca in picioare ca sa cumpere nu stiu ce produse, dar si persoane ca si tine, care se gandesc de 2 ori inainte de a cumpara ceva si se intreaba: „Do I really need this?” De asemenea, am fost impresionata de numarul mare de persoane care cumpara mancare, haine, jucarii pentru a le dona celor cu posibilitati reduse.

    Din pacate, nu pot sa zic ca sunt cumpatata… sunt slaba si cedez tentatiilor. Incerc insa sa folosesc cat mai multe produse de ingrijire naturale, eco-friendly si sa am grija cat de cat si ce mananc (la capitolul asta e mai greu). Despre mediu…. ce sa zic. Nu stiu cat mai putem noi salva ceva, ca sunt altii, mai mari si mai puternici care au grija sa distruga. Am auzit de un documentar de pe HBO, in care se povestesc chestii socante, cum se distruge natura, despre oil spills si alte chestii care se intampla. Oricat am avea noi grija, raul produs de altii e mult mai mare din pacate…

    • Multumesc mult pentru apreciere! Eu am fost fericita sa intalnesc in blogosfera romaneasca multe persoane preocupate de o viata cat mai sanatoasa si echilibrata. La capitolul mancare si eu am probleme, mi se pare ca in Romania este foarte greu si scump sa mananci natural, mai ales cand vine vorba de legume si carne.

  3. Moraru Raluca spune:

    Buna. Prima data vreau sa te felicit pt blog. L’am descoperit recent si am gasit interesante toate posturile tale. Filmuletele „the story of..” mi’au schimbat total parerea despre stilul nostru de viata. Consider ca eram mai aproape de natura de mica, dar m’am obisnuit cumva cu ideea ca asa traiesc toti, ca asa mananca toti (E-uri, coloranti, chimicale) si toti ne spalam cu aceleasi sampoane cu SLS si parabeni. Dar vad ca multi se intorc la natura, altii cred ca e doar un trend… Incerc sa reconditionez obiecte prin casa, care se mai pot repara sau le folosesc in alte scopuri. Si eu am un epilator de 9 ani si inca merge binisor. Nu cred ca voi ajuta cu ceva aceasta planeta, dar macar nu o avea pe constiinta.

    • Buna si tie si iti multumesc pentru vizita! Si eu mi-am schimbat destul de mult modul de viata de cand am inceput sa citesc tot felul de articole despre chimicalele din jurul nostru. Am inceput sa imi schimb cosmeticele si apoi sa fiu mult mai atenta la alimentatie. Culmea e ca in copilarie faceam mofturi la produsele pe care le procura mama de la bunici pentru ca nu aveau gustul celor din magazine, acum sunt foarte incantata cand imi mai aduce carne, oua sau legume crescute natural. In mod sigur acum am mult mai putine cosmetice si sunt mai chibzuita la cumparaturi ca acum un an, cand am inceput sa le folosesc pe cele organice sau naturale. Nici eu nu cred ca vom salva planeta, dar macar stiu ca nu bag in mine atatea chimicale.

Lasă un răspuns

