O alta data de expirare : Period After Opening

Am mai citit despre diverse produse cosmetice, in special despre cele organice, ca trebuie consumate intr-un anumit timp de la deschidere dar nu stiam ca exista un simbol pentru acest lucru. Ei bine, se pare ca exista si l-am gasit pe majoritatea produselor pe care le am. Nu stiu cum nu l-am vazut pana acum pentru ca este destul de evident, arata ca in imaginea alaturata si in interior apare numarul de luni valabil de la deschidere : 6M, 12M, 24M sau alte variante. Sunt curioasa daca voi stiati de chestia asta, eu m-am uitat in ultimele luni la zeci de liste de ingrediente si nu mi-a sarit in ochi acest simbol. Dupa ce am aflat de acest simbol am luat la verificat produsele din casa si am asa :
– Expira la 6 luni de la deschidere (6M) : Balm Balm, crema de fata Essential Care, ambele certificate de Soil Association
– Expira la 9 luni de la deschidere (9M) : pasta de dinti si apa de gura Weleda
– Expira la 12 luni de la deschidere (12M) : crema de fata Green People, sampon Organic Blue, sampon Esther Beauty, spuma de fata Cattier, fond de ten Vichy, solutie micelara Bioderma, aftershave Nivea
– Expira la 24 luni de la deschidere (24M) : produse barbatesti din gama Boots : gel de ras, gel de dus, crema de fata.
Nu am gasit semnul pe produsele de la Alverde si nici pe balsamul de par de la Aubrey Organics. Mi se pare normal ca niste produse cu 95 % sau 100 % ingrediente organice sa tina mai putin decat altele cu conservanti sintetici. Si totusi sa folosesti o crema de fata pana la 2 ani de la deschidere mi se pare cam mult.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la O alta data de expirare : Period After Opening

  1. Diana spune:

    🙂 ce m-am enervat eu cand am primit crema Balm Balm ca nu gaseam pe ea termenul de expirare. I-am si scris persoanei de la care am cumparat-o…mi se parea suspect. :)) Si cand colo era semnul acesta…m-am simtit ridiocol cand am aflat. E bine de stiut.🙂

  2. Gaby spune:

    Nici Balea nu are semnul. Probabil ăştia de la DM se cred mai cu moţ.🙂

  3. Stefania spune:

    Te inteleg.Eu cand am inceput sa comercializez produsele care marea majoritate au acest semn primeam cate un mail pe zi cu data de expirare a produsului.Nu foarte multi cunosc ce inseamna acesta imagine.

    • Scuze pentru aparitia intarzaiata a comentariului, l-am gasit in Spam. Mie mi se pare normal sa existe ambele date de expirare trecute pe un produs. Daca este trecut doar acest period after opening de unde stim ca nu a stat ani de zile in rafturile distribuitorilor ?

  4. Conform legislatiei europene privind produsele cosmetice( Reg CE nr 1223/2009) indicarea datei de minima durabilitate nu este obligatorie daca produsul are o durata de valabilitate mai mare de 30 de luni, in acest caz se poate pune semnul „Period after openining” + lunile de utilizare dupa deschidere.

    Asta inseamna ca acele produse cosmetice sunt create pentru a rezista minim 30 luni( 2,5 ani), cu toate ca sunt naturale exista si acolo conservanti, doar ca sunt agreati de organismele de certificare.

Lasă un răspuns

