Toxic Beauty

Am cumparat aceasta carte de pe www.bookdepository.co.uk, de unde imi cumpar de obicei cartile in limba engleza. Acest site este o alternativa foarte buna pentru Amazon deoarece livreaza in toata lumea iar transportul este gratuit. Preturile sunt foarte ok, mult mai mici decat preturile cartilor in limba engleza ce se gasesc in librariile din Romania. Venind din UK, cartile ajung direct la oficiul postal de care apartineti si nu se platesc alte taxe suplimentare.

Cartea Toxic Beauty este scrisa de Dawn Mellowship si subiectul ei este, asa cum apare pe coperta, :”how hidden chemicals in cosmetics harm you”. Am fost destul de curioasa sa vad ce cuprinde, in principiu am mai citit despre motivele pentru care ar trebui sa folosesc cosmetice organice si stiu cateva ingrediente pe care ar trebui sa le evit. Nu am avut rabdare sa o citesc cap coada, am rasfait-o inainte si am citit cate putin din fiecare capitol. Recunosc ca nu folosesc doar produse organice sau naturale pentru ca nu am gasit pentru toate un inlocuitor care sa ma multumeasca. Inca mai folosesc sampon cu SLES de la Esther Beauty,antiperspirant Vichy, lotiune micelara de la Bioderma si parfumuri. Posibil sa fie si altele si sa nu imi vina in cap acum. Ei bine dupa ce am rasfoit un pic cartea primul impuls a fost sa nu mai folosesc nici un produs cosmetic, organic sau nu, si sa ma mut undeva in mijlocul pustietatii. Ma asteptam sa fie ridicate in slavi cosmeticele organice, in schimb sunt prezentate ca ceva mai sigur decat cele clasice. Cel putin asta a fost impresia mea. Enumar cateva din temele prezentate si ideile care mi s-au parut mai interesante :

– Chimicalele din cosmetice si produsele de curatare nu ne afecteaza doar corpul, ci si mediul in care traim. Sunt prezentate studii conform carora ingredientele nocive sunt prezente in apele in care ajung prin spalare, in aerul pe care il respiram, in sol, in corpul unor animale.
– In general ingredientele nocive sunt prezente in cantitati foarte mici in produsele cosmetice insa nu se specifica pentru nici un produs care este cantitatea ce poate fi folosita pentru a nu avea influente negative aspura corpului nostru. Asta ma duce cu gandul la cum imi aplic de multe ori pe zi crema de maini si cum foloseam inainte strugurelul de buze de vreo zece ori pe zi. In plus, ingredientul in cauza se poate regasi in mai multe din produsele pe care le folosim zilnic, nu doar in unul din ele.
– Chiar daca unele ingrediente sunt ok, combinarea lor cu alte ingrediente poate duce la crearea unora noi mai putin sigure decat cele intiale.
– Sunt prezentate ingredientele care: pot provoca alergii ,duc la aparitia cancerului sau influenteaza nivelul hormonilor.
– Cosmeticele asupra carora se insista mai mult sunt antiperspirantele si vopseaua de par. Se recomanda sa folosim amtiperspirante fara aluminiu si fara parabeni si vopsea de par cat mai naturala. Se vorbeste despre un studiu conform caruia in tumorile de san extrase persoanelor cu cancer de san s-au gasit parabeni.
– Se prezinta cele mai importante certificari organice, cu plusuri si minusuri pentru fiecare.
– Se vorbeste despre hibele in regulile impuse companiilor producatoare de cosmetice, atat pentru UE cat si pentru SUA.
– Exista doua liste de produse organice sau naturale recomandate. In prima din acestea se gasesc 10 game de produse organice dintre care eu nu am auzit decat de Balm Balm. In cea de-a doua lista se regasesc atat game de produse certificate cat si necertificate. M-am bucurat sa gasesc in aceasta lista cateva game pe care le folosesc, cum ar fi Essential Care, Green People, Akamuti dar m-as fi bucurat si mai mult sa gasesc si alte game pe care le folosesc. Nu o iau neaparat ca pe un lucru rau.
– In cea de-a doua parte a cartii se gaseste un glosar cu ingrediente si efectele lor adverse.
– Se aminteste in diverse capitole si despre efectele negative pe care le au unele uleiuri esentiale sau alte extracte din plante, mi-ar fi placut sa fie mai mult dezvoltat acest subiect. Am aflat de exemplu ca limonene, linalool, citral, eugenol, geraniol, eugenol, citric acid sunt alergeni. Multe din aceste substante le-am vazut in lista de ingrediente ale produselor Alverde, Weleda si nu numai.

Sunt si multe alte informatii interesante pe care le puteti gasi in aceasta carte, eu o recomand. Chiar daca nu folositi produse organice sau naturale va puteti face o idee despre ingredientele ce ar trebui evitate cand cumparati cosmetice. Mi se pare destul de greu de evitat toate substantele prezentate ca nocive, o sa incerc sa le evit pe cele prezentate in capitolele legate de cancer si dereglari hormonale.

Acest articol a fost publicat în Ingrediente in cosmetice. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Toxic Beauty

  1. jurnalbio spune:

    Pare foarte interesanta cartea. Cat dureaza transportul din UK?

  2. jurnalbio spune:

    vezi ca nu merge link-ul, adica nu e click-abil

    • Am modificat, multumesc pentru atentionare. Tot ce mi-am comandat pana acum a venit in maxim 2 saptamani, cu variatii destul de mari. Majoritatea comenzilor le-am primit intr-o saptamana dar s-a intamplat si sa depaseasca acest termen sau sa ajunga in 2 zile.

  3. Pingback: Toxic Beauty - Ziarul toateBlogurile.ro

Lasă un răspuns

