Untul de shea

Untul de shea se obtine prin extractie din nucile copacului de karite, copac ce creste doar in partea de vest a Africii. In Africa este folosit la gatit, la prepararea lumanarilor, la fabricarea sapunului si la ingrijirea corpului si a parului iar in rest este folosit in principal in industria cosmeticelor. Este de preferat sa folositi untul de shea nerafinat pentru ca prin rafinare se pierd o parte din proprietati. Eu il cumpar de pe Akoma, un magazine online in care gasiti diverse unturi si uleiuri vegetale la preturi mai mult decat accesibile. Cel mai ieftin este in varianta pillow packs, adica in pungi resigilabile. Tot aici gasiti unt de cacao, unt de cocos, unt de mango, sapun negru african, diverse uleiuri vegetale ce pot fi folosite ca atare sau in amestec cu unturile, creme gata preparate si multe altele. Am vazut de multe ori la noi untul de shea sau cel de cacao vandute la preturi foarte mari, chiar si de 2-3 ori mai mari decat cele de pe Akoma. Sunt sigura ca diferenta de pret nu vine din calitate pentru ca untul de shea de pe Akoma este certificat de Soil Assocaiation si de organizatia Fairtrade. Revenind la utilizarea lui, eu l-am folosit cam pentru orice : crema de fata, crema de corp, masca de par, in combinatie cu alte unuturi si uleiuri. Ca si crema de fata il folosesc in special iarna, cand am tenul mai uscat. In contact cu pielea se incalzeste si se transforma in ulei, imi luceste fata o perioada dupa ce il aplic, de aceea il folosesc in principal seara. Dimineata am pielea fina si nu imi luceste tenul, mi se pare potrivit si pentru tenul gras. Pentru par il aplic pe parul uscat cu 2-3 ore inainte de a face baie iar pentru corp il folosesc ca atare sau in combinatie cu alte unturi / uleiuri. Daca vi se pare prea greu de folosit, poate fi incalzit pe baine-marie si apoi batut cu mixerul, rezultatul va avea un aspect aerat si va fi mult mai usor de intins. Aceeasi procedura se poate aplica si pentru amestecul cu alte unuturi sau uleiuri. Am mai folosit si sapunuri naturale cu unt de shea si mi se par mai hidratante decat cele simple. Am auzit ca ar fi bun si impotriva vergeturilor dar cum nu l-am folosit in acest scop nu pot sa ma pronunt.

Acest articol a fost publicat în Cosmetice naturale și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Untul de shea

  1. kzarinne spune:

    Tare ma bucur sa aud ca untul de shea ii face bine si tenului gras!🙂 In general fetele care au ten gras fug de unturi/uleiuri pentru ca se tem ca nu li s-ar potrivi, ceea ce nu e adevarat! Aplicat in cantitatea potrivita si pe pielea usor umeda e numa’ bun!🙂

    • Chiar nu ma tem sa folosesc unturi sau uleiuri pe fata insa recunosc ca am avut si experiente mai putin placute: cu untul de cacao de la care mi-au aparut mici cosuri si cu uleiul de masline de la care am facut o iritatie de toata frumusetea. In schimb mi-au mers foarte bine uleiurile de jojoba si avocado.

  2. kzarinne spune:

    E o chestiune de chimie intre noi si cosmetice!🙂 Eu folosesc fara probleme untul de cacao pentru fata, uleiul de masline l-am folosit ca si demachiant (in combinatie cu uleiul de samburi de struguri) fara surprize neplacute. Cu mirosul celui de avocado nu m-am putut impaca asa ca il folosesc pentru par. Jojoba nu am incercat dar e pe lista. :))

  3. Diana spune:

    Buna. As vrea sa-mi cumpar si eu de pe Akoma insa nu imi dau seama care e diferenta intre untul de shea in acea punga si cel in cutie. Am observat ca cel la punga e in grame iar cel la cutie e in ml. E posibil deci sa se intinda mai usor cel din urma?
    E diferenta de consistenta? Oare cel in cutie e mai cremos si se intinde mai usor?

    • Din pacate nu stiu sa iti spun sigur pentru ca l-am folosit doar pe cel la punga. Pe site scrie ca cel la cutii este „slightly whipped for ease of use” si din poza pare omogen, nu seamana cu cel la punga deci cred ca ar fi mai usor de folosit.

Lasă un răspuns

